התאוששות מאסון והמשכיות עסקית

התלות הגבוהה במרכזי המחשוב הפכה את אתגר הרציפות העסקית (Business continuity procedure) להכרח שכל ארגון נדרש לו. היכולת להתאושש במהירות מתקלות, או מצבי אסון במערך המחשוב (Disaster Recovery), הנה קריטית ליכולת התפקוד של הארגון ולכושרו להתקיים כיישות עסקית.

בכדי לספק מענה הולם לצורך בהמשכיות עסקית נדרשים ארגונים להקים אתרי DR שיאפשרו מעבר רציף ומהיר מהאתר הראשי של החברה, לאתר חלופי שיספק אפשרויות עבודה מלאות ככל האפשר.

במהלך השנים צברה חברת mindU ניסיון רב בתכנון וביצוע של פרויקטי המשכיות עסקית, בארגונים מכל הסוגים והגדלים – החל מארגוני SMB וכלה בארגוני Enterprise, מהגדולים במדינת ישראל. ניסיון רב שנים זה, הביא אותנו לפתח מתודולוגיה ייחודית לתכנון והקמת אתרי DR והבטחת הרציפות העסקית. כחלק מהמתודולוגיה מתבצע ניתוח מעמיק של צרכי הלקוח, הן ברמה העסקית והן ברמה הטכנולוגית. לאחר מכן מתבצע תהליך של זיהוי ומיפוי הסיכונים השונים, תוך מיקוד בתהליכים העסקיים הקריטיים שאת רציפותם יש להבטיח. במקביל מוגדרות קטגוריות SLA מתאימות לצורך התאמת פתרון ההמשכיות העסקית לצרכים האמיתיים של הארגון.  קטגוריות אלה מוגדרות על פי הפרמטרים המקובלים בעולם ההמשכיות העסקית:

RPO – Recovery Point Objective, RTO – Recovery Time Objective, RSO – Recovery Service Objective.

לאחר שלב מיפוי הסיכונים והתהליכים העסקיים, הצוות המקצועי של mindU מלווה את הלקוחות במיפוי טכנולוגי של מגוון התשתיות המשמשות את התהליכים העסקיים והנדרשות לתפקודו. בתום שלב זה מבוצע תכנון מפורט של פתרון המשכיות עסקית תוך המלצה על מספר חלופות אפשריות והערכת עלויות מפורטת עבור כל חלופה.

בשלב היישום של פתרון ההמשכיות העסקית מובא לידי ביטוי בצורה הבולטת ביותר הניסיון הרב של אנשי mindU בפרויקטים מעין אלה. הודות לניסיון זה, ניתן לקצר משמעותית את משך הפרויקט, למנוע תקלות והשבתות של המערכת ולאפשר לגורמים הרלוונטיים לחוות באופן מוחשי את יכולה של מערכת ה-DR לעבור ממצב שגרה למצב חירום. כחלק מהפיתרון, מוגש לארגון ספר נהלי עבודה והפעלה למצבי חירום המאפשר לעבוד על פי צ'ק ליסט מובנה להעברת הפעילות מהאתר הראשי לאתר ה-DR.

חברת mindU מספקת לכל ארגון את היכולת לבחור בין אתר DR ייעודי לבין אתר DR שיתופי, וזאת בהתאם לאופי פעולתו של הארגון, הרגולציה המושתת עליו, רמות הסיכון וכד'.